Training

Scouting Academy Rotterdam Rijnmond verzorgt traingingen voor vrijwiligers die zich inzetten voor Scouting. Hieronder vind je de “standaard” trainingen die we geven. Wil je een training op maat? Neem dan contact op.

Leg eens uit

Binnen Scouting weten we dat je al een hoop kan als je leiding wordt. Daarom werken we met een kwalificatiesysteem en kwalificatiekaart.
Uitleg over de kwalificatie vind je in de routekaart. Het aftekenen van jouw vaardigheden doe je in de kwalificatiekaart samen met jouw praktijkbegeleider. Bij de kwalificatiekaart hoort een uitleg.

There is no Event

juni 2024
jun 02
02 juni 2024
Scoutcentrum Rotterdam, 's-Gravenweg 101
2902 LE Capelle aan den IJssel,

mei 2024
mei 26
26 mei 2024
Scouting Johan van der Veecken, 's-Gravenweg 101 (Scout Centrum Rotterdam)
2902 LE Capelle aan den IJssel,

EHBO Snelcursus voor Scouting

Scouting Nederland heeft per 1 januari 2024 de samenwerking met het Rode Kruis opgezegd.
Men is nu landelijk bezig om een nieuwe “EHBO Snelcursus voor Scouting” op te zetten met behulp van het Oranje Kruis.
De opzet zal grotendeels hetzelfde blijven ( e-learning + praktijkdag ) maar onze huidige EHBO- instructeurs moeten ook nog worden geregistreerd als Instructeur bij het Oranje Kruis.
Vandaar dat we verwachten dat in het voorjaar van 2024  weer gestart kan worden met de EHBO-cursussen in de Scouting Regio Maasdelta en Regio Rond de Rotte.
Nog even geduld dus….

There is no Event

SARR bijeenkomsten

De SARR verzorgd de trainingen voor leiders in de Scouting Regio Maasdelta en Regio Rond de Rotte. De SARR is een groep vrijwilligers die bestaat uit trainers, instructeurs en het kernteam.

Daarnaast zijn binnen de regio’s de praktijkbegeleiders en praktijkcoaches actief in de begeleiding van de leiders van Scouting. Voor al deze vrijwilligers organiseert de SARR bijeenkomsten. Zo zorgen we dat de kwaliteit van de trainingen op niveau blijft en aan de behoefte van de groepen en leiders blijft voldoen.

juni 2024