Volgende training

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Basismodule voor startende leiding (dag 2 van 2)

24 maart @ 09:30 16:00

Basismodule voor startende leiding

Ben je net begonnen als leiding bij scouting, dan is dit de training voor jou!

De training is gemaakt voor beginnende leiding met maximaal 2 jaar leidingervaring. In deze training willen we je theorie en achtergrondinformatie meegeven, zodat je dit gelijk in de praktijk kan toepassen. Doordat je in de training ook samen met beginnende leiding training krijgt, kunnen jullie ervaringen en ideeën uitwisselen.

Door vooral veel te doen, leiden we je langs vooral de highlights van de nieuwe Scouting Academy. In de eerste trainingsdag gaan we in op het voorbereiden en uitvoeren van een programma. Op de tweede trainingsdag gaan we in op het begeleiden van de jeugdleden en het evalueren van je programma. Aan het einde van de trainingsdagen hebben we bijna alle deelkwalificaties besproken. Voor deelkwalificatie 6 (scoutingtechnieken) kun je in onze menukaart van trainingen kijken voor een aanvullende training naar keuze.

Na deze dagen, kun je vast samen met je praktijkbegeleider en je medeleiding van je team verder werken aan je vaardigheden als leiding bij je speltak.

Voor koffie, thee en de lunch wordt gezorgd.

Deze training wordt in eerste instantie aangeboden voor kaderleden die zijn aangesloten bij de regio’s Rond de Rotte en Maasdelta. Mocht er één week voor het begin van deze training nog plek zijn voor externe Scoutingleden dan kunnen deze ook aan de training deelnemen. Om voorrang aan onze eigen kaderleden te verlenen worden externe deelnemers (andere regio’s dan Rond de Rotte en Maasdelta) op de wachtlijst geplaatst.

Datum:
24 maart