Snelcursus EHBO voor Scouting (e-learning + praktijkdag)

3 november @ 10:00 16:00

De deelnemers kunnen een officieel certificaat behalen (kwalificatie in SOL) met een kwalificatie teken. De kwalificatie is GEEN officieel compleet EHBO-diploma. Het omvat alleen basis-EHBO kennis en vaardigheden die passend zijn voor “ongelukken en ongelukjes” die tijdens de activiteiten van onze scouting opkomsten en kampen zich kunnen voordoen.

De training bestaat uit een e-learning die je eerst zelfstandig moet voltooien en met een voldoende moet afsluiten. Alleen bij een voldoende kun je deelnemen aan de praktijkdag. De link voor deelname aan de e-learning staat in de e-mail die je ontvangt nadat je je hebt ingeschreven voor de praktijkdag. Het doorlopen van de e-learning duurt ongeveer 4-5 uur, begin er dus tijdig aan.

Op de praktijkdag kan jij laten zien welke kennis en vaardigheden je beheerst. De vaardigheden worden op de praktijkdag eerst uitgelegd en geoefend, waarna de EHBO-instructeur toetst of je de vaardigheden beheerst. Je kunt voor zowel de e-learning als de praktijkdag zakken.

Als je voor beide onderdelen slaagt, ontvang je meteen van de Scouting Academy het certificaat en het kwalificatieteken. De instructeur legt in SOL vast dat je de kwalificatie hebt behaald. Van het Oranje Kruis ontvang je het diploma Snelcursus Scouting EHBO. Het diploma is 2 jaar geldig, daarna moet je de training (met e-learning) opnieuw doen.

Scouting Maurits-Vioolgroep

Watersportweg 18