• Dit evenement is voorbij.

Kamptraining: Programma op kamp

14 januari @ 09:30 16:00

Kamptraining: Programma op kamp

Een opkomst duurt meestal 2 tot 3 uur, maar een weekend en/of een zomerkamp duurt meerdere dagen tot wel een week!
Dat vraagt om een andere opbouw en aanpak van het programma, met o.a. een thema, aankleding, passende activiteiten en misschien wel een vlog voor de ouders.
Soms heb je nog extra themafiguren nodig of wil je iets met de omgeving doen. Reden om er op tijd mee te beginnen. Misschien weet je nog uit de tijd dat je zelf jeugdlid was hoe cool een geslaagd kamp was, dus wil jij dat ook bereiken voor je leden.

Het zou fijn zijn als je al een paar keer een weekendje of een zomerkamp als leiding met je speltak hebt meegemaakt maar dit is zeker geen must. In deze training “Programma op kamp” maak je kennis met ideeën om tijdens je Bivak, kamp of Expeditie, een leuk uitdagend en gevarieerd programma neer te zetten. Samen met mede leidinggevende kijk je naar de basisvaardigheden en ga je aan de slag met het maken van een programma en aanvullend een pakkend thema.

Wil je meer weten schrijf je dan in voor deze training. Om zoveel mogelijk praktijkgericht aan het werk te gaan vragen we aan jullie om thuis alvast na te denken over wat je tijdens een zomerkamp zou willen doen zo kunnen we de beschikbare tijd zo goed mogelijk benutten. We gaan samen met praktische opdrachten stapsgewijs een topprogramma neer zetten met ruimte om ervaringen en ideeën met elkaar uit te wisselen. En wie weet ga je gelijk met een rugzak vol ideeën voor je eigen kamp terug naar je groep.

Datum:
14 januari