Scouting Academy module 6: Programmeren.

DITMUSA?

Ben je nieuwsgierig geworden, schrijf je dan vandaag nog in! Het doel houdt in dat je nadenkt over wat je precies wilt bereiken met de kinderen. Dat kan op het gebied van ontwikkelen zijn, zie daarvoor de module Leeftijdseigen kenmerken. Maar ook het thema werkt toe naar een climax. Het verhaal heeft hopelijk een happy end. Bij thema als achtergrond zit er ook een opbouw in het programma. Op basis van het doel kies je uit het lijstje nu die ideeën die je haalbaar en leuk vindt voor de kinderen. Plaats de ideeën in een goeie volgorde. Denk na over wat de eerste activiteiten worden om de kinderen te laten instappen in de activiteit en mee op sleeptouw te nemen. Dingen die kinderen graag spelen, die ze goed kunnen, die hen prikkelen, etc. Voorzie veel verschillende impulsen. Zo kun je veel variatie brengen in de activiteit, je kunt vlot inspelen op kinderen, je activiteit bloedt niet snel dood, etc. Is het woord dat je krijgt als je de beginletters van een aantal spelelementen samenvoegt

Frequentie 1 x per seizoen

verslag training 2016